the little jewel

Wednesday, August 17, 2011

oh hai..itu Onie, my sister..

yesterday, my family and I went to KLIA to send my second sis away..she's pursuing dentistry in India..honestly, the whole day i was not in a good mood.. masa tu ingat sebab penat. takkan la sebab sedih kot 'cos my adik ni bukan selalu kat umah pun. dari form 1 lagi dah duk hostel. so i thought she's not the reason why i was behaving the way i was.

so,for the whole six hours, the only thing i did was acting normal and keeping a distance from her. seriously i was avoiding any meaningful conversation with her. jangan tanya la kenapa camtu sebab aku pun tak tahu. lagipun aku tengok dia excited nak mampos, cam tak sedih langsung. maleh la nak tunjuk sedih kalau dia camtu kan..

reading and ignoring..

tengok la, semua orang cam hepi kot. ceh, apa ni tak syahdu langsung. budak Onie tu pulak kalut ngan pasport la apa la..time tu rasa nak blah je. dah la panas gila kat KLIA tu. SIYESLY, panas gile.

tengok, mana ada sedih..

and then ada announcement..dah nak berlepas la lebih kurang. and my sis start salam and hugging. mata dah bergenang dah budak tu. otomatik aku cakap " Eleh, takyah nanges la...poyo je." sambil gelak-gelak. dia pun gelak gak. time tu nama dia kena panggil. cepat-cepat dia blah. aku tak sempat nak ikut sebab crowded gila.

so, aku, my dad ngan my third sis cari port clear nak tengok dak tu turun escalator. and then i saw her, waving from afar. at the same moment i felt like choking. something stuck in my throat. my head felt heavy. terdengar lak sok sek sok sek kat sebelah. tengok adik aku si Osyie tu dah start nanges dah..

"oi, nanges lak..poyo je" aku gelakkan dia. hahaha..jahatkan?

aku pandang balik dak Onie. saw her wiping her face and i was choking of nothing. mata rasa panas je. OMG, my baby sis is going away. aku tak lepas sikit pun, duk pandang je Onie tu dari jauh. tahan je air mata sampai sakit kepala aku.

after her final wave, my mum came with a smile on her face "Jom, balik".. rileks je. kitorang tak banyak cakap terus pegi kat kete. masuk je kete semua orang senyap, refuse to talk about anything. keluar je dari parking KLIA, sedar sedar dah basah dah pipi aku. tak tahan dah, nangis je. aku tengok lagi dua orang adik aku tu, semua duk sorok-sorok nanges..

adik aku yang bongsu tiba-tiba cakap " Kak Oyie, adik tertinggal surat nak bagi kat Kak Onie"
at that moment i was holding my tears so hard that my voice trembled..

 "takpe dik. nanti akak scankan surat tu k?"

to my sis Onie:

Jaga diri leklok kat tempat orang. cepat-cepat la balik kalau ada cuti. we miss you..

adieu..

p/s: I hate sending people away..





4 comments:

  1. ok aku mcm tersebak n ternangis skali..over dop???

    ReplyDelete
  2. xpe wa..aku maafkan klu mu nangis gop..huuu

    ReplyDelete
  3. aolololo
    akak yg baek nih...hehehe

    ReplyDelete
  4. nak like je komen kat atas ni tp xde button like..hehehe..

    ReplyDelete

The way you comment is so telling...

Day,


Part time normal, most of the time comic enthusiast. Almost always borderline crazy. Still experimenting with comic blogging. An engineer with a vision to not be taken seriously. Everything you read on this blog doesn't represent my gender, religion or profession as a whole. Other name you might associate with me are Deaday, DayGoon, JaeminGoon and *cough* Mona *cough*